آرشیو خبر

مصاحبه با ALEX ROMAN

 

ما در کنار Alex Roman هستیم برنده چندین جوایز بین المللی ارزنده.

خوب اول از اسمتون شروع میکنم چون میدونم که اسم حقیقی شما نیست؟

مممم ، خوب در واقع این یخورده داستانش طولانیه

اما در اصل این اسم بود برای سایت CG Society بود، در واقع من میخواستم Nikename  تعیین کنم اما در واقع اونها اجازه نمیدانند چیزی جز اسم واقعی خودم رو بزارم و البته در اون زمان مشکلات دیگه ایی هم وجود داشت، بنابر این تصمیم گرفتم که یک اسم مستعار اما واقعی مشخص کنم، و به خاطر میارم که زمانی که برادر کوچکترم به تازگی متولد شده بود در عرض یکی دو دقیقه اسم الکس رومن رو ساختم با ترکیب اسم برادر کوچکترم که تازه متولد شده و اسم مادربزرگم

 

چطور وارد این صنعت و حرفه شبیه سازی دیجیتال شدید ؟

راستش رو بخواید حقیقت این موضوع خیلی خنده دار هستش برای اینکه، من به Madrid رفتم و در شاخه UFX برای فیلم و تبلیغات صنعتی بدنبال کار میشگتم و زمانی که من وارد اونجا شدم رشد صنعت در اسپانیا کاهش پیدا کرد، و من دوباره به جایگاه اولم برگشته بودم اون جایگاه هم شبیه سازی معماری بود. در ابتدا من هیچ چیز در مورد این رشته هنری نمیدونستم و رفته رفته علمم در مورد این رشته بیشتر شد و به حس و طعم خوشایند این رشته هنری بیش از پیش پی بردم، و به مدت 10 سال درگیر کار های بازاری شدم.

 

 

انیمیشن The Third & Seventh موفیت زیادی را در دنیا کسب کرد ، ایده این انیمیشن چطور و از مجا شکل گرفت ؟

در طول این 10 سالی که داشتم در رسته شبیه سازی معماری کار میکردم ،ارتباطات خوبی نمیتونستم با مشتری های خودم برقرار کنم ، همیشه سعی میکردم ایده هایی از قاب بندی های عکاسی و قالب های سینمایی در ارائه آثار معماری داشته باشم، و این یک سو تفاهم رو برای مشتری من بوجود آورده بود ومشتری های من فکر میکردند من بیشتر از اینکه بخواهم معماری اونها رو نشان بدم در نظر دارم هنر خودم را به رخ بکشم.به همین دلیل من خسته شدم بودم از نگرش های اشتباه مشتری هایم و این یک مقدار من رو عصبانی کرده بود به همین خاطر تصمیم گرفتم برای دو سال دست از همه چیز بکشم، و یک مجموعه ایی از کار هایی که قبلا انجام داده بودم ولی به دلیل گرفتاری هایم  به دست فراموشی سپرده شده بود رو جمع آوری کنم و این دفعه بیشتر روی اونها وقت گذاشتم و تمام اونها را دوباره اصلاح کردم، و بطور کاملا تصادفی از اونها  یکسری قالب های فیلم بوجود اومد و بعد از آن بود که تصمیم گرفتم تمام این قطعات را در یک قالب کلی و سینمایی نمایش بدهم .

 

چه مدت بروی این پروژه انیمیشن کار کردید واولین بار چه مدت زمانی رو پیش بینی میکردید که این انیمیشن طول بکشه؟و آیا از قبل کل روند انجام این پروژه رو زمان بندی کرده بودید؟

نه ،واقعا این طور نیست،من نمیدونستم،که چه مقدار طول میکشه، من فکر میکردم یک چیزی حدود 6 یا 7 ماه نهایتا 1 سال زمان نیاز داشته باشه،ولی پروژه خیلی پیچیده شد.اما در نهایت یک سال نیم حدود دو سال به طول انجامید،البته به علاوه استراحت خیلی کوچیک که بینش داشتم،در تمام این مدت من خودم رو در خانه قرنطینه کردم بود و بروی این پروژه کار میکردم

 

 

وقتی که ساخت این انیمیشن رو شروع کردید فکر میکردید چنین کار موفقی بشه ؟

نه، هرگز، در واقع من اینطوری فکر نمیکنم.در واقعا هدف من این بودم تجربه خودم رو از یک آزمایش منتشر کنم و صبر کنم و ببینم که چه بازخورد هایی بییننده ها نسبت به این فیلم من دارند ،اما هرگز انتظار چنین چیزی رو نداشتم.

آیا بازخوردهای مثبتی هم دریافت کردید ؟

بله،بازخورد های بسیار مثبتی داشت البته یک مقدار بازخورد های منفی هم گرفتم ولی بیشتر برای من قسمت باز خورد های منفی خیلی جذاب بود بخاطر اینکه این باز خورد های منفی هستن که من رومیسازند.باز خورد های مثبت خوب هستن به آدم انرژی و انگیزه میدهند اما من بیشتر دوست دارم نظرات منفی را ببینم برای اینکه بدونم چه چیز هایی را میتوانم در پروژه های بعدی اصلاح کنم که خروجی بهتر و بهتر بشه.

همانطور که گفتید افراد زیادی با شما تماس میگرفتند و درخواست راهنمایی میکردند،نصیحت شما برای دوستان که در این زمینه کار میکنند چیه ؟

اعتقاد دارم که در دنیای (Computer Graphic) CG من نمیتونم نصیحت زیادی کنم و بخاطر اینکه چیز هایی زیادی هست که من اصلا بلد نیستم و حتی اطلاعی هم از اون ها ندارم اما در وادی معماری،اما در دنیای معماری مردم باید بیشتر در زمینه داستان گویی تجربه کسب کنند وقت بزارن و کارفرما را درک کنند زیرا بدون کارفرما نه کار هست نه پول اون چیزی که کارفرما میخواهد در واقع فروش ساختمانش است پس در زمینه گفتن داستان و پیدا کردن رفرنس در خارج از دنیای CG بدنبالش باشید، زیرا به عقده من این هنر شبیه سازی معماری یک شیوه بیان داستان است یک فرم هنری ، رفرنس های بیشماری خارج از دنیای CG وجود دارد که خیلی بیشتر از دنیای 3D میتوانند از آن استفاده کنند.

 

 

خوب، برنامه های بعدیتون چیه ؟

اول اینکه، من سعی دارم یک مقدار استراحت کنم بخاطر اینکه کمی خسته شده ام،و در نظر داشتم که از دنیای سه بعدی کنار بکشم،من دارم سعی خودم رو میکنم اما مطمن نیستم که چه کاری میخوام انجام بدم و با تمام وجودم ناراحتم که دنیای سه بعدی رو میخوام ترک کنم بخاطر اینکه دیگه یک مقداری پیر شدم و بشدت خسته ام و فکر میکنم وقتشه که یک مسیرهای تازه ایی برای خودم بسازم و در حال حاظر به دنبال این مسیر جدید میگردم

و در پایان از بسیار سپاس گذارم از بابت وقتی که برای ما گذاشتید

***مترجم:مدتی بعد از نمایش فیلم The Third & Seventh   کتابی به تالیف Alex Roman منتظر شد با نام From Bits To The Lens که در حال حاضر این کتاب رو مستقیم از سایت رسمی http://www.thirdseventh.com میتوانید خریداری کنید.در این کتاب تمامیه تکنیک هایی که در فیلم استفاده شده بود بطور کامل توضیح داده شده است.

دیدگاه‌ها  

0 #2 میلاد 1394-03-05 18:52
به نقل از ناصر ربیعی:
سلام میلاد جان عالی بود
متشکر به حاطر زحمتی ک کشیدی
آرزوی بهترینها رو واست دارم ایشالا ی روزی مصاحبه ی خودت رو ترجمه کنیم.........


ایشاااااااااااا ااااالله
نقل قول کردن
0 #1 ناصر ربیعی 1394-03-05 16:01
سلام میلاد جان عالی بود
متشکر به حاطر زحمتی ک کشیدی
آرزوی بهترینها رو واست دارم ایشالا ی روزی مصاحبه ی خودت رو ترجمه کنیم.........
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

سایتهای مرتبط

UP Studio
استودیو پرزانته معماری
 
 

Pooria Abbasi 
آموزش مدلسازی پارامتریک و احجام پیچیده معماری
 

 

درباره سایت :

سایت حاضر در تلاش است به منظور کمک به افراد علاقمند به شاخه پرزانت حرفه ای معماری تا علاوه بر یادگیری از طریق آموزش های ارائه شده از خبر های مربوطه نیز اگاه شوند.

 

FOLLOW ME

          

S5 Box

Tab 9

dsaaaaaaaaaaaaaaaaa

طراحی سایت طراحی سایت بهینه سازی سایت طراحی اپلیکیشن