آموزش پست پروداکشن

آموزش پست پروداکشن قسمت پنجم

آموزش پست پروداکشن

قسمت پنجم

آموزش این قسمت رو خودم خیلی دوسش دارم چون از روش های باحالی استفاده کردم توی این آموزش برای رسیدن به خروجی نهایی.

خوب ابتدا من یه تست رندر خیلی معمولی حتی بدون نور خاصی تهیه کردم ، توی این رندر سعی کردم موقعیت قرار گیری  دوربینم و کادرم رو نهایی کرده باشم. بعد از اون آوردمش توی فتوشاپ و دوتا  گروه خطوط راهنمای پرسپکتیو روی صحنه ترسیم کردم ، یکسری brush هستن که کار دونه دونه کشیدن این خطوط رو از رو دوش ما بر میدارن

01 (Copy)

و حالا بر اساس خطوط راهنما ایده اولیه کارم رو خیلی سریع در حدی که بدونم چی به چی است رو کشیدم توی این کانسپت اولیه فقط کلیت برام مهم بود البته من همینجا زاویه تابش خورشید و محل قرار گیری خورشید رو مشخص کردم

02 (Copy)

خوب دوباره برگشتم توی 3DMax و بر اساس کانسبتی که زده بودم فضام رو آرایش کردم و نورپردازیم رو انجام دادم و با فرمت Exr ( توضیحات این فرمت در آموزش قسمت چهارم داده بودم ) وارد فتوشاپ کردم البته ناگفته نماند همراه با ورود فایل رندر اصلی Render Element های اون رو هم آوردم

03 (Copy)

خوب حالا تکسچر سنگ فرش خیابون رو میزارم و با استفاده از تکنیک Color Correction سعی کردم رنگش به محیط اطراف نزدیک بشه به علاوه تاثیر رنگ آبیه ابرهای آسمون و در نظر گرفتم

04 (Copy)

خوب، حالا تکسچر خیابون  (بهتره که پرسپکتیو تکسچری که توی فتوشاپ میخواهیم به کار اضافه کنیم با پرسپکتیو رندر ما همخوانی داشته باشه)

05 (Copy)

اوکی، میخوام اطراف ساختمونم رو پر کنم، من یکسری تکسچر خوب بدنه ساختمون از سایت GoboTree.com برداشتم و با adjustment های فتوشاپ مثل Saturation & Color Balance& Level رنگ و نور تکسچری که آوردم رو اصلاح کردم . یه چیزی و یادم رفت توضیح بدم، من پرسپکتیو تکسچر رو هم با کمک خطوط راهنما اصلاح کردم

06 (Copy)

 

حالا نوبت ساختمون سمت راستیه، همه کار هایی که روی این تکسچر انجام دادم عین قبل ، فقط برای اینکه تکسچرم رو با صحنه قفل کنم یک سایه خیلی نرم درآوردم که نشون بده سایه ساختمون اصلی روی این ساختمون های حاشیه کناری افتاده
نکته مهم : حتما لبه سایه هاتون نرم باشه و لبه ها شارپ نباشن

07 (Copy)

خوب حالا درختا ، اگر کمی روی عکس دقت کنید سایه هاشم با توجه به فرم ساختمون ها در آوردم یعنی حواسم بوده که سایه ها رو طوری شبیه سازی کنم انگار که روی بدنه ساختمون افتاده بخاطر همین سایه هامو شکوندم نصفش رو روی زمین انداختم نصفش رو روی ساختمون های پشتشون

08 (Copy)

 

توی این قسمت یدونه  Ambient Occlusion (AO( خیلی ریز کار کردم و کمی هم سایه هامو تیره تر کردم

09 (Copy)

 

توی چند بخش زیر به ترتیب ، تکسچر ستونچه های پیاده رو ، خط عابر پیدا ( خیلی خوشکل شده دوسش دارم ) و تابلو های شهری رو اضافه کردم

10 (Copy)

11 (Copy)

12 (Copy)

 

نوبتی هم باشه نوبت اضافه کردن انسان

 

13 (Copy)

14 (Copy)

 

بعد از اینکه آدم هارو گذاشتم میرسیم به مهمترین بخش کار یعنی اصلاح نور تکسچر هایی که گذاشتیم مخصوصا ادم ها و همزمان  روی سایه هاشونم کار میکنم که بطور کامل به تصویر بچسبن

نکته : همیشه یادتون باشه ” این سایه ست که حس رو منتقل میکنه نه نور “

15 (Copy)

خوب در نهایت هم یک Color Correction کلی انجام میدم و یه تم رنگ به کل کار اضافه میکنم
برای اضافه کردن این تم رنگ از Curve و Color Balance استفاده کردم

16 (Copy)

 

تقویت نور روی بدنه ساختمون و ما بقی صحنه…

17 (Copy)

اضافه کرد Dirt به نما واسه اینکه حس طبیعی بودن بیشتری رو روی کار داشته باشم من برای این کار از ِBrush Dirt  استفاده کردم

18 (Copy)

در نهایت هم رفلکت آب کف خیابون رو در آوردم، اخه میدونید که دیشب بارون زده بود هنوز کف خیابون و پیاده رو ها خیسن

و تمامم…. :)

20 (Copy)

 

دیدگاه‌ها  

-3 #1 mahmod 1394-03-21 21:10
باسلام و خسته نباشید.کارتون عالیه.من خیلی دزست دارم فوتوشاپ یاد بگیرم.رندرام خوب در میاد اما اگه فوتوشاپ بلد بودم خیلی عالی میشد.ممنون میشم کمکم کنید.ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

سایتهای مرتبط

UP Studio
استودیو پرزانته معماری
 
 

Pooria Abbasi 
آموزش مدلسازی پارامتریک و احجام پیچیده معماری
 

 

درباره سایت :

سایت حاضر در تلاش است به منظور کمک به افراد علاقمند به شاخه پرزانت حرفه ای معماری تا علاوه بر یادگیری از طریق آموزش های ارائه شده از خبر های مربوطه نیز اگاه شوند.

 

FOLLOW ME

          

S5 Box

Tab 9

dsaaaaaaaaaaaaaaaaa

طراحی سایت طراحی سایت بهینه سازی سایت طراحی اپلیکیشن