Making Of

Making of Toyo Ito’s Sendai Mediatheque

ایده و رفرنس 

در مرحله اول ما به یکسری ایده و رفرنس نیاز داریم که بتونه در درک بهتر صحنه هایی که میخواهیم بسازیم بما کمک کند.

 

sendai-ref-01

sendai-ref-02

مدل سازی، دوربین و کادر بندی 

در مرحله مدل سازی ما بدنبال جمع آوری اطلاعاتی بودیم که بتواند به ما در هرچه بهتر مدل سازی کردن راهنمایی کند.البته در این بخش ما چندین مدل سه بعدی خیلی خام بدونه هرگونه جزییاتی پیدا کردیم ولی چون خام بود باید جزییات رو بهش اضافه میکردیم

 

sendai-modeling-bld-1

sendai-modeling-bld-2

sendai-modeling-bld-3

در ادامه شما میتوانید محیط و فضا سازی اطراف پروژه را ببینید که البته نسبت به پروژه اصلی کمی متفاوت است .

در این مرحله ما 9 دوربین مختلف را برای این پروژه انتخاب کردیم که هر کدام از این 9 دوربین جذابیت های خاص خودش را دارد

 

sendai-camera-1

متریال ها

در این بخش خیلی ها فکر میکنند که ما متریال های بسیار پیچیده و خاصی برای پروژه ساختیم در حالی که میبینید اصلا متریال های عجیب غریب و خاصی نیستند

sendai-concr-1a

شیشه: همچنین شما میتونید یک اسکرین شات ببینید از متریال های شیشه پروژه رو ببینید

sendai-glass-1

نقوش برجسته کف خیابان: بدین منظور برای ساخت این نقوش ما فقط از یک تکسچر استفاده کردیم و برای اینکه برجستگی را هم به سطح اعمال کنیم از  VrayDisplacementMod استفاده شد 

sendai-mark-1

گیاهان و درختان

سناریو این پروژه فصل پاییز بود.ما برای درختان از محصولات iCube انتخاب کریم ولی برگ های آنها را حذف کردیم و برای واقعی تر شدن بدنه درخت از  VrayDisplacementMod بهره گرفتیم

sendai-green-1

برای شبیه سازی برگ درختان هم از سیستم  Particle flow استفاده شد.با استفاده از این سیستم مدل ها تنوع خوبی نسبت به هم داشتند.مدل برگ ها هم از مدل سازی یک plane و اضافه کردم noise ساخته شده بود.

sendai-green-2

برای شبیه سازی برگ هایی که روی زمین ریخته شده اند هم از multiscatter  استفاده کریم که در تصویر زیر میتوانید تنظیمات اون رو ببینید

sendai-green-3

برای اینکه برگ های در مکان های خاصی تجمع داشته باشه از مدیفای VertexPaint استفاده شد و با استفاده از این دستور برگ های را در جاهایی که میخواستیم قرار دادیم

sendai-green-4

نورپردازی

برای اینکه نورپردازی واقعی داشته باشیم از Vray Ligh Dome  و HDRI که عکس های HDR هم از پک فوق العاده عالی HDRI’s by Peter Guthrie انتخاب کریدم

 

sendai-lighting-1

sendai-lighting-2

برای نورپردازی داخلی هم از Vray Light Plane استفاده شد

sendai-lighting-3

Rendering

و همچنین برای تنظیمات رندر هم از Irradiance map به علاوه Light Cash برایGI استفاده شد ، هر رندر در حدود 7 تا 10 ساعت برای یک سیستم با مشخصات i7,48G Ram و با کیفیت تصویر 4000x زمان برد تنها  دوربینی که دید از بالای ساختمان را نشان میداد زمان زیادی برد بخاطر وجود Motion blur خود دوربین که این زمان بین 17-20 ساعت بود

 

Post Production

تنها کمی curves و hue/saturation به همراه پلاگین PhotoLooks (Magic Bullet)

البته برای اینکه کنترل بهتری رو بخش های مورد نظرمون داشته باشیم از المنت ها هم در حد امکان استفاده شد

 

Final Result

 

 

دیدگاه‌ها  

0 #2 alireza 1394-05-26 16:38
سلام

همیشه برام سوال بود که شما ها که حرفه ای کار می کنیم از چه سیستم های استفاده می کنین .؟

اگه ممکن کل سیستم pc تون معرفی کنین .
نقل قول کردن
0 #1 Free Money System 1394-05-04 06:44
I am regular reader, how are you everybody?
This paragraph posted at this website is truly pleasant.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

سایتهای مرتبط

UP Studio
استودیو پرزانته معماری
 
 

Pooria Abbasi 
آموزش مدلسازی پارامتریک و احجام پیچیده معماری
 

 

درباره سایت :

سایت حاضر در تلاش است به منظور کمک به افراد علاقمند به شاخه پرزانت حرفه ای معماری تا علاوه بر یادگیری از طریق آموزش های ارائه شده از خبر های مربوطه نیز اگاه شوند.

 

FOLLOW ME

          

S5 Box

Tab 9

dsaaaaaaaaaaaaaaaaa

طراحی سایت طراحی سایت بهینه سازی سایت طراحی اپلیکیشن